Tài liệu Thư viện số
Danh mục TaiLieu.VN
This study is aimed at finding out the English grammar learning strategies that have been used by university students. The data collected from 118 fourth-year major English students at the Faculty of English at a university in Hanoi. The information was gathered by using a questionnaire which was adapted from Oxford’s (1990) Strategy Inventory for Language Learning with 34 question items.
10 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
This study is an attempt to reveal the non-major English students’ perception of the role of English listening skills and find out the difficulties that they frequently face while learning English listening comprehension; apart from that, some solutions are suggested. Mixed methods are used to conduct this study.
10 p TaiLieuvn 22/11/2023 2 1
With an aim to improve the translation skills of the second-degree English major students at Hanoi Open University, the Classroom Action Research was done with the use of Student Teams-Achievement Divisions (STAD) technique. 24 Students in class were divided into six groups. The Classroom Action Research consisted of two cycles. The data collected were all the results of the pretests, the post-tests, observation sheets and the worksheets.
10 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Writing is one of the two basic methods of communication, and students, during their studies and even graduates, may have to write a report and plan a strategy in the workplace. Therefore, improving writing skills in general and English writing skills, in particular is essential. In the process of learning writing skills at university, students often encounter both objective and subjective difficulties.
11 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Teaching legal English (ESP) in Vietnam and other countries in the world
Foreign languages in the context of Vietnam and other countries. Since context specificity reviews its importance as content specificity, the study looks at different groups of learners according to futher professional or academic purposes, especially for ESP students regarding legal English teaching. Highly specialized legal English teaching contexts require the equal cooperation of ESP practitioners and legal professionals.
8 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
The syntactic and semantic features in the street name of London
In this article, research approach, data collection, data analysis methods were used to analyze the street name of two districts and one area in London to indicate the syntactic and semantic features in the street name in London. Theoretically, this article contributes to a broader understanding of the street name in England from the linguistic and social-cultural standpoint.
8 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Phản hồi của sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh về việc học kỹ năng nói qua nền tảng Zoom Meetings
Nghiên cứu này tìm hiểu phản hồi của sinh viên chuyên ngữ tiếng Anh về những thuận lợi và khó khăn khi học kỹ năng Nói qua nền tảng trực tuyến Zoom Meetings. Người tham gia bao gồm 218 sinh viên năm 1 Khoa tiếng Anh tại trường Đại học Ngoại ngữ, Đại học Huế.
15 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
EFL students’ perceptions of case-based learning in an English public speaking course
This article reports on a study that investigated EFL undergraduate students' perceptions of the effectiveness of case-based learning in an English public speaking course at a Vietnamese university. The students were exposed to various cases over the course and were required to analyze and prepare for their public speeches in English.
8 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Tần suất hiện thực hóa các loại ý nghĩa của trợ từ cách ‘의’ trong văn viết tiếng Hàn
Bài viết Tần suất hiện thực hóa các loại ý nghĩa của trợ từ cách ‘의’ trong văn viết tiếng Hàn cung cấp một nguồn tư liệu tham khảo hữu ích về cấu trúc “NP1 의 NP2” trong tiếng Hàn cho người dạy và người học, giúp họ nhận thức được những loại ý nghĩa thông dụng và thường được sử dụng nhất của cấu trúc này, từ đó có chiến...
13 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Phân tích lỗi sai của sinh viên khi sử dụng bổ ngữ xu hướng kép theo nghĩa mở rộng trong tiếng Hán
Nghiên cứu này được thực hiện nhằm tìm hiểu những lỗi sai thường gặp của sinh viên năm thứ ba ngành ngôn ngữ Trung Quốc, từ đó tìm ra nguyên nhân giúp sinh viên khắc phục được những khó khăn khi sử dụng nghĩa mở rộng của loại bổ ngữ này.
14 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 1
Vietnamese tertiary EFL students' reflection on using self-assessment checklist in learning writing
The study suggests integrating self-assessment checklists in EFL writing instruction, emphasizing the advantages of promoting self-regulated learning and empowering students to enhance their writing skills.
20 p TaiLieuvn 22/11/2023 2 1
Đặc điểm từ vựng trong khung năng lực ngôn ngữ tiếng Trung Quốc
Bài viết Đặc điểm từ vựng trong khung năng lực ngôn ngữ tiếng Trung Quốc giới thiệu khái quát về khung năng lực ngôn ngữ 6 bậc tiếng Trung Quốc; Phân tích đặc điểm từ vựng tiếng Trung Quốc trong khung HSK.
11 p TaiLieuvn 22/11/2023 1 0
Đăng nhập
Bộ sưu tập nổi bật